Elvesztett baba utáni élet

Elvesztett baba utáni élet

2 hét utáni időszak, amikor szép lassan felfogod, mi történt

2018. október 26. - mermaidwater

Eltelt a 2 hét, a párommal minden nap együtt voltunk. Táppénzre ment 2 hétig, nem dolgozott. Tartottunk egy búcsúztatót a kórház kápolnájában egy református lelkész segítségével. Temetést, ahogy korábban említettem, nem tartottunk, de a gyermekünknek úgy éreztük, jár, hogy megfelelő módon elbúcsúzzon Tőle a család. Ez volt az első olyan esemény, ami rengeteget segített, a búcsú. Egy olyan esemény, amit csak Neki szerveztünk. A lelkünk könnyebb lett. Nem sokkal. Kicsivel. Mégis ilyenkor mindenbe kapaszkodsz, amitől könnyebb. 

A gyerekszoba. A párom egy hős volt, amíg én kórházban voltam, eltette a 4D-s képet, ami a szekrényen volt, eltette a kismama fotózáson készült képet, amit már bekereteztettünk és a falra szántuk. Tudtuk, hogy a fiunk többi kis bútora, ruhája nem maradhat. Hogy miért? Mert fájt, mert rohadtul fájt, amikor abba a szobába bementünk. Persze megtarthattuk volna az összes babaholmit, mert a következőnek is jó lett volna. De ezek az Ő cuccai voltak, Neki szántuk! Meg mégis mit mondhattam volna később a kistesójának? A következő babának is jár minden!

A bútorokat egy helyen vásároltuk meg, a bolt tulajdonosa mindent visszavett. Ez óriási segítség volt és nem a dolgok anyagi oldalára gondolok, mert az érdekelt minket a legkevésbé. Borzasztóan hálásak vagyunk ennek a srácnak azért, amiért ilyen rugalmas volt és szó nélkül pakolta vissza a boltba azokat, amiket visszavittünk.  

Amikor már felfogtam, mi is történt, elkezdtem keresgélni a neten. Igen, tudom, hogy ilyenkor ezt nem szabad. Úgy éreztem viszont, hogy meg fogok őrülni, tudnom kellett, hogy normális vagyok, hogy mással is történt-e ilyen, tudni akartam, hogy van-e ebből kiút. Mások mit csináltak?! Itt már kezdte emészteni a lelkemet, hogy nem néztem meg a babámat, az én kisbabámat. Hát milyen anya vagyok én? Miért nem éreztem, hogy baj lesz? Beleőrültem ebbe a gondolatba, kétségbeesetten kerestem legalább egy olyan történetet, ami az enyémhez hasonló, hogy tudjam, nem vagyok egyedül. Találtam egy könyvet, ami ezzel a témával foglalkozik, megrendeltem, elolvastam. A lelkem ismét nyugodtabb lett. Ez a könyv sok történetet foglal össze (Singer Magdolna: Asszonyok álmában síró babák ). Megtaláltam benne azt az egyetlen történetet a sok közül, ami olyan volt számomra, mint az éhezőnek egy falat kenyér. Az én lelkem megint könnyebb lett. 

Sok párkapcsolat tönkremegy egy ilyen tragédiát követően. Esetleg egymásra mutogatás megy, ki hibázott, miért nem segített többet a másik, stb...Nagyon szeretem a páromat, a mai napig szerelmes vagyok, sokszor látok a fejébe, viccelődik is ezzel, hogy menjek már a fejéből. :) De most nem láttam bele. Nem ismertem a gondolatait és nagyon szerettem volna segíteni Neki. Ő meg persze nekem. Alapvetően nem szoktunk veszekedni, néha vannak vitáink, de nem veszekedések. Ez azonban nehéz időszakot hozott el nálunk, sokszor nem beszéltünk a másikkal, mert nem akartuk, hogy esetleg visszarántsuk egymást, ha éppen jobb passzban volt. Óriási hiba volt, hogy nem beszéltünk meg mindent, viszont szerencsére időben kapcsoltunk. Nem mehet tönkre a kapcsolatunk. Inkább sírjunk együtt, hiszen fáj mind a kettőnknek! 

Férfiak, Nektek is szabad sírni! Nők, hagyjátok sírni a férfiakat! Beszélgessetek! Ez talán a legfontosabb tanács, amit mindenkinek adhatok. Ebben a helyzetben csak Ti számítotok! És nem értek egyet azzal, hogy egy nőnek rosszabb. Más, de nem rosszabb. Nálunk kialakul az a szoros és csodálatos kötelék, amit a mai napig szívesen idézek fel. A férfiak ugyanúgy keresztül mennek az apává válás folyamatán a 9 hónap alatt, még akkor is, ha náluk a kötelék később alakul ki. A párom végignézte az egész napos szenvedésemet akkor a kórházban, ott volt mellettem végig tehetetlenül, amikor a pocakomat fogtam, ami már a 9. hónap végére egy berögzült mozdulattá vált. De odabent már csak csend volt. Ő ezt mind kívülről látta és Ő, A férfi nem tudott tenni semmit. Aki mindig a megoldást keresi a problémára...itt nem volt megoldás. Ezt csak elfogadni lehetett. A Szerelmem amúgy is érzékeny lélek, nagyon tud szeretni, plusz mindent magára akar vállalni és sokszor helyre kell tenni, hogy nem csak Ő húzza az igát, hanem én is, ketten megyünk előre. A női és férfi agy más, de egy ilyen tragédia következtében az anya és az apa is meghal egy kicsit. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy sose akartam hozzávágni a fejéhez, hogy "nekem rosszabb", de tudtam, hogy ez nehéz helyzet, így minden kimondott szót átrágtam magamban, legalábbis nagyon igyekeztem. Mert tudtam, hogy Ő is szenved. 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csendbensiroszulok.blog.hu/api/trackback/id/tr7914309443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2018.10.28. 00:46:13

Őszinte részvétem, nagyon sajnálom a történteket, együttérzek veletek! Kívánok mielőbbi testi-lelki gyógyulást. Okosat nem tud az ember ilyenkor mondani, úgy gondolom, ez egy örök seb marad, amivel kénytelen megtanulni együtt élni az ember, mert más alternatíva ilyenkor nem nagyon marad. Csak előre. Sok erőt, és egészséget kívánok.

Gyöngypillangó 2018.10.28. 01:36:33

Édes, veled érzek. Hónapról hónapra, évről évre könnyebb lesz. 10 év múlva sokkal jobb lesz. De még mindig fáj. Sorstársad

faudel 2018.10.28. 07:03:32

Pont 16 éve...Teljesen átérzem a szavaidat.Ne bánd ne hibáztasd magad hogy nem nézted meg.Én sem tettem és jobb így.Nem akartam hogy ha becsukom a szemem lássam őt hogy ne kínozzon az is mert többet már nem viseltem volna el...Az elején az üresség érzése borzasztó.Nem erre készültél hónapok óta...Én kértem egy kis segítséget a feldolgozáshoz egy kineziológustól.A legjobb ha tudtok róla beszélni a pároddal is.És hidd el lassan lassan tényleg könnyebb lesz.Sok erőt kívánok nektek.

Utó Pista 2018.10.28. 07:52:56

@Utó Pista: Elnézést, úgy látszik megszűnt.

Rébusz 2018.10.28. 08:55:32

Őszinte részvétem, ez borzasztóan szomorú. 9 hónap alatt már nagyon erős kapocs alakul ki anya és gyermeke között. Amit nem értek, hogy mit jelent az, hogy "temetést nem akartunk".

mermaidwater 2018.10.28. 09:23:35

A vajúdás alatt megkérdezték, hogy akarunk-e temetést, vagy a kórházra bízzuk. Akkor, abban az állapotban úgy döntöttünk, nem szeretnénk kimenni egy sírhoz. Később, ha leszünk olyan szerencsések és lesznek gyerekeink...nem tudom, hogy fair dolog lenne-e tőlünk, ha az egy napot nem élt bátyjuk sírját látogatnánk. :( Most már nem pont így döntenék, így majd 4 hónap elteltével persze okosabb az ember. A szülőszobán nem tudtunk jól átgondolt döntést hozni...de abban biztos vagyok, hogy sírt most sem szeretnék.

mermaidwater 2018.10.28. 09:28:21

Köszönjük a kedves szavakat. Azt mondhatom, hogy a nehezén már túl vagyunk, de sokat segített, hogy az esetek nagy többségében az eszünkkel gondolkoztunk és nem a szívünkkel, bármennyire rosszul hangzik is. Ez a blog tulajdonképpen egyrészt segítség nekünk, hogy kiírhatjuk magunkból a dolgokat, másrészt reméljük, segítség azoknak, akikkel hasonló tragédia történt, hogy lássák, nincsenek egyedül és bármennyire is csaponganak és azt hiszik, megőrültek, tudják, hogy ez egy normális, de múló tudatállapot. :( De ahhoz, hogy múló legyen, tudatosnak kell lenni, megélni a gyászt, de előre is nézni.

Rébusz 2018.10.28. 09:42:13

@mermaidwater: Úgy gondolom, ha már lett volna gyereketek, máshogy döntöttetek volna akkor. De én nem hittem volna, hogy egy ilyen kérdés egyáltalán elhangozhat. S ha már felteszik és főleg abban a kegyetlen pillanatban, kis időt sem várva, választás elé állítanak olyan szülőket is, akiknek abban a pillanatban meg sem fordulna a fejükben, hogy a babájukat ne temessék el és ne gyászolják. Gyerekkoromban mikor nagymamámhoz mentünk az urnatemetőbe, éppen felette is volt egy kis urna, amire egy baba ikerpár neve volt írva (még mindig emlékszem a nevükre, becenév volt oda írva nekik és virág is odavésve) Mindig kértem a szüleimtől egy kis mécsest, hogy tegyünk oda is egyet, mert látszott, hogy nem látogatja őket senki. Ilyen is van, pedig az ok a gyerekek valakinek, valakiknek nagyon fontosak voltak.

egyjózsi 2018.10.28. 10:15:54

Anno, mi is elveszítettünk egy kislányt ugyanígy. A méhlepény elsorvadt, s nem táplálta a kicsit. Nálunk a szülési fájdalmak jelentkeztek 9 hónap letelte után. Az orvos már tudta azt, amit a feleségem nem, a gyermek már halott a méhen belül. Végigment a szülés normális rendben, s utána árulták el, hogy a szülési fájdalmak megindulása előtt már méhen belül halott volt a kicsi. Ez volt 84-ben... Feleségem másfél év elteltével egészséges fiúgyermeknek adott életet. Ja, korábban már szült egy fiút. Az eset a kettő között történt.

Mancilla Pectoralis 2018.10.28. 12:37:38

@mermaidwater: A fiatok bennetek él tovább. Mindenki másképp áll a gyászhoz,de úgy gondolo a továbblépéshez szükséges legjobb döntést hoztátok. ( a temetéssel kapcsolatban). (egy személyes történet.Lombikbabát vártunk,három hónapos terhesen elvesztettük,nem ritka sajnos. Márciusban volt a beültetés. Akkor úgy döntöttem,ha nem lehet lombikkal sem,akkor ennyi volt kész nem próbálkozom tovább. Következő márciusban spontán teherbe estem.Aztán két év múlva ismét márciusban:-) Most nagyon rossz nektek, de az élet fog még örömteli meglepetéseket számotokra(és mindenkinek)

FlóraMama 2018.10.28. 15:48:44

Sziasztok! Mi is elvesztettuk egyik gyerekunket, babakoraban, sulyos betegseg kovetkezteben. Nekem ez volt vigasztalo: batortabor.hu/taborok/tabortipusok/ Lélekmadár tábor. sok hozzatok hasonlo eset volt. A sorstarsak es az egesz tabor rengeteget segitett. Nem felejteni vagy feldolgozni kell, megtanulni ezzel egyutt tovabbelni. Hanjot akartok, menjetek el ide. Szivbol kivanok sok erot!

kilgore.trout 2018.10.28. 15:53:04

Az én kislányom élve született,3 órát élt.A legundorítóbb “ vígasztalás” amit ezzel az üggyel kapcsolatban kaptam,hogy:hát jobb ez így neki.
Persze,biztos jobb halottan egy kisbabának,mint az ágyában gügyögve.
Borzalmasan tapintatlan és ostoba emberek vannak.

Martrka 2018.10.28. 16:19:48

Pontosan 5 éve történt velünk, hogy a 8 napos kisfiunkat elveszítettük. Összeomlott a keringése szülésnél, egy szív probléma miatt. Most jöttem a sírjától. Nekünk nem volt választásunk, kellett a temetés, folyt a tejem és majdnem megőrültem a sírjánál. De hálás vagyok a temetkezési szervezőnek, mert helyettem döntött, rutinnal, odaadással, és tisztelettel. Nem voltunk rá képesek, annyira összetörtünk. Pontosan nov 1 én hamvasztották el, halottak napján, mindig méltóképp tudjunk megemlékezni, s szinte az egész világ gyászba borul. Nem tudtuk a temetés napját sem kiválasztani. Szerdán született, csütörtökön halt meg, melyik nap legyen a temetése? Ilyen döntéseket nem tudtunk abban az állapotban meghozni. Melyik naphoz kapcsolódjon még egy fájdalmas emlék? Csak én és a férjem szerettünk volna a temetésen lenni, hogy ne kelljen a rokonok előtt feszengeni. A szervezők meghitt bensőséges temetést szerveztek. De az első év egy pokol volt. Eljött újra a tavasz, a nyár és az élet folyt tovább, mert az élet élni akar. Hosszú utat tettünk meg idáig, sok ember igazi arcát megismertük, és megtaláltuk az igazi barátainkat is. Nekem segített a gyászfeldolgozás módszer is és az angyalok szülei csoport a rengeteg sorstárssal. Kérlek fogadd szívből jövő együttérzésem!

Martrka 2018.10.28. 16:24:10

A magyar nyelv gyönyörű, rengeteg szavunk van. Van szavunk arra ha valaki elveszti a szüleit, hisz Ő árva, van szavunk arra ha valaki elveszti a házastársát, Ő az özvegy. De arra ha egy szülő elveszti a gyermekét, arra nincs szó...

vcar 2018.10.28. 22:06:27

Mi 1988-ban jártunk így. Ez már veletek marad. Akkor lettem felnőtt 27 évesen. Azóta két gyerekünk született és felnőtt. És az élet szép, szomorúan is szép. Olvasd el J. S. BACH életét, különösen a gyermekeiről, azután hallgass zenét tőle! Például a Magnificat-ot (nem véletlenül pont ezt)! Minden rendben lesz, minden rendben lesz. A lelkedben tarts egy kis dobozt ennek a babának, de minden erődet add az eljövendő gyermekeidnek már mostantól! És minden rendben lesz. (57 éves vagyok, férfi. Háromszoros apa, két gyermek atyja.)
süti beállítások módosítása