Elvesztett baba utáni élet

Elvesztett baba utáni élet

Vígasztalás és amit ne mondj

2018. október 26. - mermaidwater

A barátoknál már kitértem arra, hogyan célszerű viselkedni ilyenkor. Ez nem egy mindennapi helyzet, a szavainkat válogassuk meg, miket mondunk annak, akivel hasonló eset történt.

Amitől kiakadtam:

"Majd a következő sikerült". "Majd lesz másik."

Tényleg...??? Ha valakinek van két gyereke és az egyiket elveszíti és közlöm vele, hogy nem baj, ott a másik, akkor mit kapnék? Valószínű, nem tenném zsebre és joggal! A babánk arcát már láttuk, Ő a mi gyerekünk volt! Köszönhetően a mai technológiának, a 4D-s ultrahangon nagyon jól kivehető volt a gyönyörű kis arca! Hozzá ragaszkodtunk, az Ő személyéhez, amit még nem ismertünk, mégis feltétel nélkül szerettük. Talán ezt jelenti szülőnek lenni...feltétel nélkül szeretni a gyerekedet. Mi még nem tapasztaltuk meg teljes valójában, csak egy apró szeletet kaptunk ebből.

A másik, amivel én elhiszem, hogy azt akarjuk kifejezni, hogy milyen erős az ember, de azt, hogy:

"Én felkötném magam, ha ilyen történne velem" - lehetőleg ne mondjuk egy babáját elveszített nőnek. A csend, vagy az ölelés néha sokkal többet jelent. Ha nem tudjuk kezelni a helyzetet, inkább mondjunk egy közhelyet, vagy csak adjunk egy puszit az illetőnek, mondjuk neki, hogy tartson ki és szóljon, ha kell bármilyen segítség. Itt a segítség nem konkrét segítség, hanem maga a gesztus, az az 1-2 biztató gondolat.

A gyerektéma tabu? Az elején igen. Én nem akartam babákról hallani, meg más terhességéről sem, persze most vagyunk abban a korban, hogy körülöttünk sok barátnak gyereke születik. Nem érzem azt, hogy én vagyok a szemét, ha nem örülök velük. Majd örülök később, mikor már elfogadtuk a történteket. Neki megadatott az, hogy ott van az egészséges gyereke, nekünk pedig csak 9 hónapnyi emlék marad, pár uh felvétel, egy tragédia emléke és az én esetemben egy kinyúlt, szétszakadt bőr a hasamon. Bár utóbbi néha zavar csak, néha meg jó ránézni, hiszen az az Ő nyoma. Egyébként kb mostanra, úgy 4 hónap múlva jutottunk el arra, hogy talán már el kéne menni meglátogatni a barátaink babáját, aki 1 hónappal idősebb, mint a mi Csöppségünk lenne.

A bejegyzés trackback címe:

https://csendbensiroszulok.blog.hu/api/trackback/id/tr8714310283

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása